Claustro Académico
Daniel Maranto Vargas
Estudios
- Doctorado en Administración
ITESM CCM
Actividad Profesional
- Profesor Asociado de Estrategia y director de la Maestría en Administración de EGADE-Monterrey.
- Profesor invitado en la University of Wisconsin en Whitewater y Butler University en Indianápolis, Estados Unidos; en la Jagelonian University y Wroclaw University, Polonia; en la Escuela Militar de Ingeniería en La Paz y Santa Cruz, Bolivia; en el Tecnológico de Monterrey en Guayaquil, Ecuador; en el Tecnológico de Monterrey en Panamá, Panamá; en el Tecnológico de Monterrey en Lima, Perú; en la Universidad Diego Portales en Santiago, Chile; en la Universidad Católica de Honduras, Honduras; y en el Instituto de Empresa en Madrid, España.
Presencia en medios
- Reynoso, Javier. Maranto, Daniel. García-Calderón, Luis. Improving the Service Management Cycle at the Bottom of the Pyramid: Lessons from the Informal Sector in Mexico. Frontiers in Service.. Brisbane, Australia. Julio 2006.
- Maranto, Daniel. Reynoso, Javier. Apunte, Angel. Services Developed and Offered by Poor Entrepreneurs in México. Academy of Marketing Science. San Antonio, USA. Junio 2006.
- Maranto, Daniel. Gómez- Tagle, Rocío, Juscamaita, Fabiola. Strategic options for companies from emerging economies competing in international markets. Trabajo presentado por invitación, ya publicado en otra conferencia. 36 Congreso de Investigación y Desarrollo. Tecnológico de Monterrey. México. 2006.
- Reynoso, Javier. Maranto, Daniel. García-Calderón, Luis. Managing Services for Poor Customers: insights from the informal sector in Mexico.14th Annual Frontiers in Services Conference. USA. 2005.
- Maranto, Daniel. Gómez- Tagle, Rocío, Juscamaita, Fabiola. Strategic options for companies from emerging economies competing in international markets. Tenth Annual Conference: “Western Hemispheric Development Challenges in the Global Context. TAMIU and EGADE-ITESM. USA, Mexico. 2005.
- Sánchez, José Manuel. Reynoso, Javier. Rodríguez, Alberto. Maranto, Daniel. Managing the service profit Chain in Latin America: Insights from the transportation and financial services in Mexico. Book chapter, published in “Service Excellence in Management: Interdisciplionary contributions”. Edited by Bob Edvarsson, Anders Gustafsson, Stephen Brown y Robert Jonhston. Pags 477-484. Karsltad University Press, Suecia. 2004.
- Rodríguez, Alberto. Sanchez, José Manuel. Reynoso, Javier. Maranto, Daniel. Managing the Service Profit Chain in Latin América: a comparative study of supermarket and transportation firms in Mexico. 8th Seminaire International de Recherche en Management des Activies de Service, pags 723-744. France. 2004
- Maranto D. Gomez-Tagle R. Development of Internal Resources and Capabilities as Sources of Differentiation of SME under Increased Global Competition: A field study in Mexico. Journal of Technological Forecasting and Social Change (forthcoming).
- Maranto D. Reynoso J. Understanding the Service Profit Chain in Latin America: managerial perspective from Mexico. Managing Service Quality. Volume 13, Number 2 (2003).
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